Green Canyon

Na een 3 tal dagen een trip te hebben gehad zitten we nu in Pangangdaran. Gisteravond hebben we nog een tour kunnen boeken naar de Green Canyon en hebben we ook een nachttrein naar yogjakarta kunnen reserveren. Moeten we wel om 10 uur ‘s avonds eerst 1.5 uur met de auto naat het station en vervolgens nog een uur of 4 met de trein. Dat word dus weer een lekkere nacht, maar het is allemaal voor het goede doel zodat we aan het einde van onze vakantie nog naar bali kunnen om te duiken en een beetje op het strand uit te rusten. Alleen ons ticket van Denpasar naar Jakarta moet nog geboekt worden.

Vanochtend rond 9 uur opgestaan en maar eens even ontbeten in het hotel. Wat gister  nog een goed hotel leek blijkt toch niet helemaal te kloppen. Als je in het bed gaat liggen blijkt dat de matras zo dun is dat je eigenlijk op de lattenbodem ligt, Douche die alle kanten opspuit behalve naar de juiste en je de douchekop ook nog constant vast moet houden. Maarja het is dan ook maar 8 euro. Volgende keer toch maar weer iets beter kijken alhoewel we dat al vaker gezegt hebben. Na het ontbijt hebben we een beetje op het strand gelopen en naar de visser gekeken die de netten binnenhaalden. Erg leuk om te zien. Daarna nog maar snel een duik genomen in het zwembad van het hotel en snel even wat gegeten. Om 1 uur werden we opgepikt voor onze tour naar de green Canyon. Blijkt dat Ester wel bij de gids achter op de brommer kan maar dat ik even zelf moet rijden. Aangezien ik nooit brommer heb gereden en het ook nog een schakel brommer is denk ik hmmm. Eerst maar even een stukje proberen. Dat lijkt aardig te gaan. Dan is het tijd om te gaan en tuf ik achter de gids aan. Gelukkig houd hij rekening met mij en rijden we niet 90 km per uur zoals de meeste brommers hier doen. Na een rit van 45 minuten komen we bij de rivier aan. Vanaf hier vertrekken we met een boot richting de Green Canyon. Na een stukje varen komen we een een stukje ongerepte jungle aan met de mooiste planten en het blauwste water wat ik ooit in de jungle heb gezien. Hier kunnen we even foto’s maken en een 10 minuten zwemmen. Dit doen we dan ook en het is heerlijk, even afkoelen. Vervolgens weer terug met de boot en met de brommer weer terug naar Pangangdaran.

Even gedouched en daarna wat gegeten. Nu zitten we in een internet cafe en over 1.5 uur vertrekken we naar yogjakarta. Foto’s van de tour met Hans staan op de site. Foto’s van de Green Canyon volgen de volgende keer. Groet..