Op de Camping

Zondag 08-09-2013 Na de uitputtingsslag van gisteren houden we vandaag opnieuw een ritme dagje. Stan is zoals gewoonlijk rond half 8 wakker. Voor hem hebben we ontbijt op bed, daarna nog even spelen. Wat een drukte makertje is het ook. Hij rolt het hele bed door en heeft de grootste lol. Vervolgens met papa douchen. Als ik de douche inloop om Stan weer op te halen kijkt hij heel eigenwijs over de bovenrand van de douchecabine. Twee handjes op de rand en zijn koppie ertussen. Prachtig. Snel pak ik de camera! Na ons eigen ontbijtje en een mislukte poging om Stan een ochtendslaapje te laten doen lopen we naar de speeltuin op de camping. De schommel blijkt een waar succes. Gestut met een kussen en handdoek swingt hij heen en weer. Hier zullen we in de toekomst nog wel meer tijd doorbrengen, haha… Na ook de glijbaan en het klimrek geprobeert te hebben, duidelijk met minder succes, lopen we naar het restaurant. Een echte Italiaanse espresso voor Ruud! De eerste deze vakantie, maar wat smaakt hij goed! Na de lunch en de middagdut van Stan is het helaas net te fris om te zwemmen. Een goed alternatief is een borrel op het terras van de camping. Kunnen we meteen genieten van de waterige zonnestralen. Onze caravan staat namelijk tussen de bomen. In het hoogzomer bij 40 graden is dat waarschijnlijk heerlijk maar nu, zo bij een graadje of 22 tot 25 is dat echt een gemis. Maar goed, de oplossing is daar. Tot aan de eerste druppels zitten we heerlijk buiten. Niet veel later lopen we terug. Eten en ach, de bekende avondrituelen volgen elkaar op.

Maandag 09-09-2013 Stan slaapt uit tot 8.15 uur. Wat een goed begin van de dag. Als we opstaan en naar buiten kijken wordt het minder. De vallei waarop we uitkijken is geheel gehuld in een dikke mist. En de temperatuur laat ook te wensen over. Zonde zonde… Maar volgens de weersverwachting wordt het beter. We ontbijten binnen, de mist trekt op en de zon breekt door. Alleen de wind wil nog niet gaan liggen. Eerst maar eens de laatste boodschappen inslaan. We rijden naar Lamporecchio. Als we uitstappen is het gewoon warm. Wat een verschil met de camping die boven op de berg ligt, zo een graad of 4/5 verschil. En da’s best veel. Als Stan zijn boterham en melk op heeft en heerlijk ligt te slapen duik ik ook nog even m’n bedje in. ‘t Kan nu nog… Om 15.00 kom ik er weer uit. Het is vast ergens goed voor geweest maar fitter wordt je er in ieder geval niet van. Pfff, vermoeiend hoor die vakantie, haha… Ondanks de mega harde wind en een temperatuur die nauwelijks boven de 22 graden uitkomt besluiten we te gaan zwemmen. Dapper trek ik m’n bikini aan maar denk maar niet dat ik dat koude water in ga. Ruud wel. Plons, bibber bibber, eigenlijk toch wel lekker. Vooruit, ik zet Stan wel even op de rand. Het duurt twee minuten voor Stan ook in het water ligt. Dappere mannen. Ik wacht op de kant wel me1t en warme handdoek!! Snel weer in de warme kleren en naar de caravan. Kneuterig nestelen we ons aan tafel met wat lekkers.

Dinsdag 10-09-2013 Een extra vakantie dagje. Officieel hadden we gisteren en vandaag gereden. Maar omdat het allemaal nog zo goed bevalt hebben we een paar dagen extra geboekt. Helaas zit niet alles mee. Het weer bijvoorbeeld. Gisteren was al wat frisser. Vanochtend is het ronduit koud, bewolkt en nat! We maken er het beste van. In de eerste zonnestralen gaan we naar de speeltuin. Opnieuw een groot succes. Daarna op het terras een kop koffie en thee. Stan gaat op tijd z’n bed in. Het kind is oververmoeid. Hoezo uitgerust na een vakantie!! Wij pakken het één en ander alvast bij elkaar. Maar ja, echt inpakken lukt niet. Je hebt nog zoveel nodig. Veel te vroeg is Stan weer wakker. Helaas. Je ziet de vermoeidheid in zijn oogjes maar slapen ho maar. En door dat chronische slaap tekort is z’n humeur niet altijd even goed. Met name als je er even geen aandacht aan besteedt. Haha.. hij dwingt je gewoon om met hem te spelen. Ach ja, gelijk heeft ie. Nu kan het nog. Tussen de half ingepakte rotzooi leggen we het kleed weer neer en omste beurten liggen we voor de grond. Inmiddels blijft het met bakken uit de hemel vallen. We eten op tijd. Leggen Stan om 20.30 uur in zijn bed en pakken de boel bij elkaar. De ergste regen lijkt over. Dus snel wordt alles in de auto gepakt. Tijd genoeg nog om na te mijmeren over de afgelopen twee weken. Helaas niet op de veranda maar knus binnen in onze mobile home. Onze eerste echte vakantie met z’n drieën zit er alweer bijna op. Het was even wennen maar we hebben het super gehad!

Nog twee reisdagen te gaan. Zonder bijzonderheden staan we donderdagavond weer in huis. Kunnen we gaan nadenken over de volgende vakantie!

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!!