Panama Stad

Wat een reis was dat zeg. Dusseldorf, Londen, Miami en dan toch eindelijk panama. Na ongeveer 20 uur eindelijk op de plaats van bestemming. Wat een lekkere temperatuur. In de avond als we aankomen is het nog 25 graden denk ik. Nadat we onze bagage hebben gevonden gaan we door de douane en pakken we een taxi collectivo richting het centrum. Afgelopen week had ik al even gebeld naar panama om een hostel te reserveren dus hoeven we nu niet meer te zoeken.

Scheelt weer tijd. Nadat we op onze kamer zitten en onze bagage hebben gedumpt lopen we nog even richting de supermarkt om wat drinken en eten te kopen. En dan eindelijk slapen.

Gister zijn we naar het panama kanaal geweest en hebben we de miraflores sluizen bekeken. Wel indrukwekkend zeg. We waren er precies op tijd. 2 grote containerschepen werden door de sluizen getrokken. 1x $240000 en 1x $270000. Zo weer een half miljoentje erbij voor panama. Later in de taxi hadden we het er met de taxi chauffeur over maar die gaf aan niets terug te kunnen zien van al dat geld. In de middag gaan we naar het park natural metropolitana. Hier een kleine 2 uur rondgewandeld en een paar leuke uitzicht fotos over panama gemaakt.

Einde van de dag richting de boulevard (causeway) en daar relaxed bij een tentje wat gegeten en gedronken met een uitzicht over zee en panama stad. Hierna nog snel even langs de supermarkt om het ontbijt voor de volgende dag te regelen en dan maar weer eens slapen. Je kunt wel merken dat het tijdsverschil wel invloed heeft. Maar ja je moet iets over hebben voor de vakantie 😉

Vandaag gaan we naar Casco Viejo, weer een andere wijk van Panama. Hier staan nog wat franse invloeden van de bouw van het Panamakanaal. Vanmiddag moeten we nog even kijken wat we gaan doen. Morgen in ieder geval door naar El Valee om daar iets van de jungle te bekijken. Dit is zon 2.5 uur van Panama stad af. Tot later, oh ja fotos komen later nog…